Uthyrning av Elimkyrkans lokaler
Uthyrningen gäller för kyrksal, församlingsvåning, kök och entré. Uthyrningen gäller också undervåningen/källare för sig.
Endast personer som är fyllda 25 år fyllda, får hyra.
Den person som har gjort bokningen skall närvara under hela tiden aktiviteterna i lokalen pågår och ansvarar för att lokalen lämnas i ”säkrat” skick, samt vara med vid städvisitation.
Med ”säkrat” skick avses att all belysning är släckt, spis, mikro och ugn avslagna, vattenkranar stängda, fönster och att alla ytterdörrar stängda och låsta.
Husvärden förbehåller sig rätten att neka uthyrning, utan att behöva ange anledning för detta.
Vad ingår?
Detta ingår i hyran
- 1 visning av lokalerna
- Upplåsning/låsning
- Enkelt ljud 2 micar
- Framställda
- musikinstrument
- Porslin
- Servetter
- Stearinljus
- Städutrustning
Detta ingår inte i hyran
- Dukar
- Ljudtekniker
- Scenljus och Ljustekniker
- Vaktmästare på plats
Regler
Betalning skall ske till bankgiro 188-6902, senast en vecka före hyrestillfället.
OBSERVERA att bokningen inte är giltig förrän inbetalning har skett. Ange namn och
hyresdatum på avin vid betalning. Maila också att inbetalning skett till info@elim.nu då
husvärden och kassören inte alltid har direkt kontakt. Om kostnader skulle uppstå för
reparation av eventuella skador, är hyrestagaren ersättningsskyldig. Om skadan är av sådan
omfattning att hyresvärdens försäkring skall nyttjas kommer självrisken på 8 000 kr att
faktureras hyresgästen.
Tider
Vid dygnshyra hyrs lokalen från kl 08:00 hyresdagen till kl 09:00 dagen efter. Då skall det
vara städat och lokalen skall vara tömd på allt material. Själva aktiviteterna får pågå fram till
kl 01:00 på natten, då gästerna skall ha lämnat fastigheten. Städning får dock pågå senare.
Städning och inspektion
Hyresgästen är ansvarig för att komma överens med husvärden om tid för inspektion.
En grundregel är att lokalen skall vara snyggare och trevligare när man lämnar den än när
man kom dit. Om vi alla har den inställningen kommer vi fortfarande långt framöver kunna
fortsätta att hyra ut Elimkyrkan för olika tillställningar och möten.
Städmaterial
Städinstruktion finns på sista sidan i detta kontrakt. Förbrukningsmaterial och redskap finns i
städskrubbarna och ingår i hyran.
Viktigt
Det råder totalt förbud mot alkoholhaltiga drycker i och kring hela fastigheten.
Det är totalt rökförbud i och kring hela fastigheten.
Det är totalt förbud mot pälsdjur i hela fastigheten.
Kontrollera var det finns brandsläckare!
Se till du som hyrestagare får information om nödutgångarna
Inga spikar eller häftklamrar eller får användas på husets väggar eller interiör.
Alla sopor lämnas i sopkärlen ute på gården.
För parkering gäller innergården och gatorna kring fastigheten. En personalparkering med
motorvärmare samt all P-platser märkta Hyresgäst ska lämnas fria.
OBS! se till att utryckningsfordon skall kunna ta sig ända fram till fastigheten.
Inventarier
Det som finns i huset är det som erbjuds. Använd köksutrustning skall diskas, se till att ta del
av och få instruktion om hur diskmaskinen och kaffebryggare fungerar. Inventarier som går
sönder skall noteras längst ner på städinstruktionen.
Städinstruktioner
Entrén och Övriga utrymmen
– Dammsug och våttorka golv, obs! Ej våttorkning av trägolv i undervåning.
Toaletter
– WC-stolen i sin helhet görs ren med allrengöringsmedel + röd wettextrasa
– Tvättstället inklusive kranar, undersida och avloppsrör tvättas med allrengöringsmedel
+ vit wettextrasa
– Spegeln görs ren med fönsterputsmedel + papper
– Torka av övriga ytor med allrengöringsmedel + vit wettextrasa
– Dammsug och våttorka golvet
– Töm papperskorgen
– Vid behov – fyll på tvål, toapapper och handtorkningspapper
Kök
– Plocka undan ev. disk som står i diskstället
– Torka av alla horisontella ytor med allrengöringsmedel
– Töm papperskorgen
– Dammsug och våttorka golvet
– Vid behov – fyll på handtorkningspapper och diskmedel
– Vid behov – byt kökshanddukar (rena ligger i städförrådet skåp)
Kyrksalen
– Torka av alla horisontella ytor
– Dammsug och våttorka golvet
– Töm papperskorgar
Städredskap finns i och bredvid städskåpet i hallen. Om du behöver fylla på tvål, toapapper eller
handtorkningspapper så finns detta i städförrådet. Om några inventarier går sönder eller om
förbrukningsvaror skulle ha tagit slut ber vi dig att notera detta nedan:
Övrigt
Maximalt 250 personer får vistas i lokalerna, varav max 50 personer i källaren och 130 i församlingsvåningen.
Nyckel till den hyrda lokalen utlämnas hyresdagen av husvärden och återlämnas vid
städvisitationen.
Printa ut hela kontraktet och skriv under. Ett ex lämnas till husvärden när Ni träffas för
nyckelutlämning. – Ladda ner här
Mobilnummer till vår husvärden är 070 – 582 56 09
Så här gör du för att boka lokalerna
- Det går tidigast att boka lokalen 4 månader före önskat datum. Det går även bra att ringa in en förfrågan.
- Du får bekräftelse på om datumet är ledigt.
- Avgiften för bokningen inbetalas i förskott, se nedan.
Priser
Halvdag och kvällar (<4 timmar)
-
Hela Kyrkan 3 500 kr
+ 1 000kr för städ
-
Kyrksal (+entré) 2 000 kr
+ 300kr för städ
-
Församlingsvåning (entré) 1 000 kr
+ 300kr för städ
-
Kök uppe 500 kr
+ 200kr för städ
-
Källare 300 kr
+ 300kr för städ
Priser
Heldag eller dygn (>4 timmar)
-
Hela Kyrkan 7 500 kr
+ 1 000kr för städ
-
Kyrksal (+entré) 4 000 kr
+ 300kr för städ
-
Församlingsvåning (entré) 2 000 kr
+ 300kr för städ
-
Kök uppe 1 000 kr
+ 200kr för städ
-
Källare 600 kr
+ 300kr för städ
Kontakt
För frågor om uthyrning eller lokalen
0660 – 136 06 – Växel
070 – 582 56 09 – Husvärden